Friday, April 24, 2009

Jävla Mc Donalds

Ja. Ibland äter vi på McDonalds. Jag har lite ont i magen varenda gång, men det händer. Det är inget jag kan stå för, det är skit, men ibland åh så bekvämt. Länge visste inte A, tre och ett halvt år, vad pommes frites hette, utan sa "såna där pinnar". Jag tyckte att det var rätt skönt, hon var inte helt förstörd i alla fall.

Idag satt vi i bilen och hon fick en påse minimorötter att snacksa på. Och genom en inte helt osökt tankekedja säger plötsligt A:

Mamma, McDonalds har mycket godare mat än vi har hemma.

Hjälp. Fan. Skit. Nu är det kört, nu kommer alla få veta att jag inte bara är en dålig kock utan också en dålig förälder som tar mitt barn till McDonalds och ger henne tomma kolhydrater. Tomma välsmakande kolhydrater tydligen.

Mamma hörde du inte vad jag sa? Jag tycker att McDonalsd mat är godare än vår mat.

Vad svarar man på det? Jo, jag hörde, men jag blir lite ledsen när du säger så.
Kursiv
Var inte ledsen mamma, jag tycker om vår mat hemma också. Bara det att det är ännu godast på McDonalds.

Från och med nu inför jag McD-stopp. No more. Och nu går jag och lagar linssoppa.

5 comments:

Ally said...

You need to brainwash A like we have our children. We've talked so much crap about fastfood that they can barely eat it when we've been forced to grab something while on a roadtrip.

My daughter did say thought, "Mamma, I am sorry to say this but I like buying pizza rather than yours. I'm sorry, I still love you though." Fortunately my son said, "I like your pizza Mamma." Good thing I don't play favorites.

Johanna said...

Good idea, thanks. Brainwash. Talk crap about crap food. Starts today!

Ally said...

Yeah, we talk shit about food, TV, people who ride bikes without helmets, smokers, etc. It's fine here but not as great when we were in Sweden (where everyone speaks Swedish) and my daughter looks at a smoker and says to me, "He's going to die."

Johanna said...

Hey, it's true isn't it? They are going to die.

Shit-talking has commenced!

Emma said...

perfekt tips, jag ska ha hjärntvättandet i bakhuvudet när min matlagningsindoktrinering inte funkar!