Wednesday, January 28, 2009

Hinner jag klart i tid?

Idag kommer mina två underbara barnmorskor på återbesök, ett avslutande besök liksom för att kolla läget och knyta ihop säcken. Lite vemodigt på ett sätt, men det ska bli jättekul att träffa dem igen, och visa vilken stor kille V har blivit.

Och så skall man ju ge en present... Eller ska och ska, jag vill ge dem något som tack för en fantastiskt fin upplevelse.

Och jag har fått för mig att jag skall sy en varsin väska åt dem. Typiskt mig att inte göra det lätt för mig och typiskt mig att vara ute i sista minuten. Men när H var på första återbesöket hade hon sina grejer i en gammal, sliten och ful tygkasse. Och när L var på återbesök så hade hon sina grejer i en sladdrig plastkasse. Så då föddes iden om att ge dem en varsin fin tygkasse. Det var för ca 3 månader sedan som denna tanke uppkom. Idag skall de komma. Igår köpte jag tyg.

Jag vet, det är helt vansinnigt, och så typiskt mig. Nu är det en kamp mot klockan. Hinner jag klart innan kl 16.00 då de ringer på dörren? Vi får väl se. Det där med att förkrympa tyget och tvätta och så, det är för fegisar i alla fall. Eller hur?

2 comments:

ZaZi said...

Vilken fin idé!
Klart du hinner :-)

& du har helt rätt, förtvätta tyger är för fegisar.

Och glöm inte att fota påsarna när de är klara innan de ges bort. Vi måste ju få se tygerna.

Kram

Johanna said...

Men jag glömde ju fota! Klantigt. Men jag har några små slattar kvar av tyget som jag kan fota. Det blev ett jättefint tyg med ryska dockor på, och så ett rött kantband. Väskorna blev väldigt fina om jag får säga det själv, och jag tror att tjejerna uppskattade dem också.

Kram.