Monday, January 19, 2009

Vad jag gör hela dagarna?

Ibland* när min man kommer hem efter jobbet så ser hela huset ut som ett katastrofområde. Han brukar lite uppgivet lossa på slipsknuten (symboliskt sett alltså, han har i alla fall inte slips så väldigt ofta) och börja städa och diska innan han ens kommit innanför dörre, och så frågar han med en suck: Vad gör du egentligen hela dagarna?

Sanningen? Ja, ok då. Svaret är: Inte så mycket. Lille V är en ap-bebis som kräver konstant kroppskontakt för att vara nöjd. Så idag har jag suttit i soffan med en sovande bebis på magen i princip hela dagen. Om jag lägger ner honom så vaknar han inom 30 sekunder och så är han jättegnällig för han hade egentligen inte sovit klart. Så då sätter vi oss i soffan igen och ammar lite och så somnar han igen. Och så blir det inte så mycket gjort. Annat är att surfa och blogga och surfa lite igen. Idag har jag till exempel tagit reda på hur man blir doula. Och så är jag lite sugen på att sticka en Åremössa.

Och sen är det plötsligt dags att hämta stora A på dagis och så gå eftermiddagen åt till att hålla henne på gott humöt och så var den dagen slut. Det går så fort och plötsligt måste jag fråga mig själv: Vad gör jag egentligen hela dagarna?

* Egentligen ganska ofta...

No comments: