Friday, March 20, 2009

En rosa dagbok med lås?

Jag har haft lite bloggpaus, och drabbats av bloggångest. Existensiell sådan.

Vem är jag? Vad vill jag? Vad handlar allt om? Och vad är poängen med den här jämrans bloggen egentligen? Ska man ha en inriktning, skriva om ett speciellt tema? Som föräldraskap, ett ämne som av naturliga skäl ligger mig varmt om hjärtat? Eller inredning? En inredningsblogg skulle onekligen tvinga mig att komma till skott med huset som bara förfaller. Eller kanske politik? Nä, who am I kidding, inte min grej. Alls. Ska satsa på humor? Eller välfomulerad lyrik? En inriktning? Eller ska jag bara fortsätta babbla om allt och inget? Ventilera. Eller ska jag bara lägga ner och börja skriva för hand i en rosa dagbok med lås?

Och är det över huvud taget någon som bryr sig?

Jag vet att jag alltid säger att jag skriver för min egen skull, men så blir man lite fåfäng, och självklart vill jag ju gärna att någon läser. Varför skulle jag annars lägga ut min smutsiga byk på nätet utan tillstymmelse till dagbokslås?

3 comments:

MrsLilly said...

JAG läser!!! Allt!! :-) Men själv har jag tyvärr mest återgått till handskriven dagbok... Fast visst bloggar jag fortfarande lite också men inte lika frekvent.
KRAM

Fru Björn said...

Nu när jag har hittat din blogg så läser jag också :-)
Det är skönt att läsa om någon annans vardag som liknar sin egen väldigt mycket. Man får någon slags av bekräftelse liksom att det är så som det är.

Johanna said...

Malin och Tuulikki - jag blir så glad att ni läser! Puss på er!