Sunday, March 08, 2009

Mera Gotland, snart adjö

Det är så vackert, så obeskrivligt vackert här. Ibland tänker jag att jag vill bo på Gotland, att jag vill bo i detta vackra jämt. Och jobb, ja det går väl att lösa, och boende så klart. Och vänner har jag här. Men inte mamma och pappa, och svärföräldrarna. Och det är där det faller, för nu, med barnen vill jag vara nära dem. Och hemma är ganska vackert också. I alla fall ibland, framför allt på sommaren när vi har lite sol på tomten. Och hemma är ju ändå hemma.

Om några timmar åker jag hem igen. Det har varit härligt, men hemma är ju ändå hemma. Jag saknar min familj.

PS Jo, det där med fastan... Jag har allt druckit kaffe. Och ätit choklad (fast det var mörk choklad utan socker, och det var väl tillåtet va? Hur sa vi Anna?). Och varit sååååå nära att shoppa. Fast det blev inget, så den biten av fastan har jag hållit. Tyvärr. För det var sååå fina saker. Och rea.

No comments: