Sunday, March 01, 2009

Om att göra det lätt för sig

Eller svårt.

Igår fick vi stå över en rolig social tillställning eftersom Alice fortfarande hostar och nyser ur sig gröna aliens titt som tätt. Alice 3 år och trotsig tog inte nyhetens speciellt bra, och själv var jag väl också lite besviken. Om jag ska vara ärlig. Och det ska man ju.

Så jag var tvungen att skapa någon form av Distraktion. Baka bullar. Lagom stort projekt som funkar för mamman att göra med två barn. Speciellt om den ena sover i nästan fyra timmar.

Så Alice och jag bakade bullar. Och matbröd. Och Alice åt bullar. Två stycken goffade hon i sig.

Och mamman fastar. Snacka om att inte göra det lätt för sig. Här bakar jag kanelbullar för första gången på kanske fem år. Eller mer. Jag minns inte ens sist jag bakade kanelbullar. Och så får man inte ens smaka på dem.

Inte direkt att göra det lätt för sig. Men Alice var nöjd och glad trots allt. Och det gjorde att det ändå var värt det. Frestelse eller inte.

No comments: