Monday, March 30, 2009

Less på gnäll aka en annan mamma

Och då talar jag inte om ungarnas (ja, eller ungens i det här fallet), utan mitt eget gnäll.

Jag är less på att höra mig själv gnälla om att det är så synd om mig. Att min dotter är trotsig. Att jag är trött på den eviga vardagen. Att jag inte orkar. Att jag ska sälja mitt barn på Blocket. Jag är less på mig själv.

Jag vill inte vara en sån mamma.

Det är slut med det nu. Måste hitta andra strategier. Andra sätt att hantera. Annan inställning.

Bli en annan mamma. Men ändå samma.

1 comment:

MrsLilly said...

Där hamnar jag också med jämna mellanrum. Plötsligt får man en utomkroppslig upplevelse och hör själv hur arg, less och gnällig man låter, hela tiden... Då är det bäst att bita sig i tungan och räkna till fem innan man fortsätter.

Jag är övertygad om att du är den bästa mamman dina barn kan ha!

*KRAM*